perrystam.reismee.nl

Road to Chiang Mai

Sawadeee,

Dag 3 in Bangkok was een groot succes. Met 4 uurtjes slaap en een aantal buckets the night before achter de rug, heb ik om 9 uur het ontbijt meegepikt. De Canadezen hadden mij gevraagd of ik meeging naar de floating market, maar het lijkt wel een soort slaapvakantie tot nog toe, want ik ben weer in slaap gevallen. Uiteindelijk een geluk bij een ongeluk, want het werd echt een floating market, het kwam met bakken uit de lucht. De Canadezen waren ook vrij snel weer terug. 'S avonds even wat gegeten met Ruby en voor de volgende dag de nachttrein naar Chiang Mai geboekt (hadden de laatste 2 tickets zo lucky us). Daarna nog een paar pilsjes gedaan met een aantal mensen uit het hostel.

De volgende ochtend heb ik om 11 uur uitgecheckt en ik kreeg voor mijn goede gedrag al mijn borg terug. Overdag nog de Golden mount bezocht, waar je een "mooi" uitzicht had over Bangkok. Alleen is Bangkok een erg vieze industriële stad, dus zo mooi was het ook weer niet. Bangkok is een stad waar buiten een aantal tempels, de fietstocht en Khoa San Road in mijn ogen niet bijster veel te zien valt en weinig groen te bespeuren valt. Drie dagen is in mijn ogen meer dan voldoende, zelfs als je zoveel slaapt als mij.

De nachttrein zou voor zo'n goede slaper als mij op het lijf geschreven moeten zijn. We vertrokken om 18.10 en rond een uur of 8 werden onze normale treinstoelen omgetoverd tot bedden. Ik had helaas wel het mindere bovenste bed, maar dat is niet zo vreemd te noemen als er nog maar 2 tickets over waren. In dit bovenste bed heb je minder ruimte dan het onderste bed en heb je last van het licht wat net over je gordijntje heen schijnt. Gelukkig had ik in het vliegtuig al bedacht dat dit mogelijk zou kunnen gebeuren en heb ik het oogmasker wat ik daar kreeg aangeboden meegenomen in mijn bagage. Desnoods had ik mijn voetbalbroekje over mijn hoofd kunnen leggen, want ik heb bij een toekomstig reismaat ooit gezien dat dit ook perfect werkt om te kunnen slapen. Uiteindelijk heb ik onder deze omstandigheden goed kunnen slapen van half 9 tot 5 uur, dus daar was ik zeer content mee. Om kwart over 7 kwam ik aan in Chiang mai. Het woord Chiang doet me direct weer denken aan het biermerk Chang, wat tot nu toe in mijn ogen het lekkerste bier van Thailand is. In mijn hostel betaalde je tijdens happy hour 80 baht (2 eu) voor een fles met 620 ML, not baht at all dus. Anders was het 100 baht dus aan die prijzen heb ik snel kunnen wennen.

Aangekomen bij mijn hostel Doi Doo Dao werd ik ontvangen door hosteleigenaar Laa en laat ik voorop stellen dat ik nu al kan zeggen dat dit de beste hosteleigenaar is die ik ga tegenkomen. Hij heeft gelijk een nog resterende dagtrip voor mij uitgestippeld en vertelde mij dat hij bepaalde trips met kortingen kon boeken. Hier ga ik natuurlijk dankbaar gebruik van maken. Ook taxi's regelt hij gewoon voor je, zodat ik mijn zo geliefde onderhandelingstechnieken achterwege kan laten. Nog een tijdje met de mensen uit het hostel lopen lullen, denk iets van 85% Nederlands, maar de meeste checken allemaal vandaag uit. Uiteindelijk kwam er rond 11-12 uur ook weer nieuwe aanwas dus met hun een praatje gemaakt en ervoor gekozen om met 9 anderen naar de sticky waterfalls te gaan. Dit bleek een schot in de roos, want het was hier prachtig en totaal niet toeristisch. Je kon de waterval zowel op- als afdalen. Op de top had je een mooi viewpoint en beneden had je een klein poeltje waar je jezelf even kon onderdompelen en gratis door van die voetvisjes, die daar zwommen, kon laten behandelen (no spa needed). Ook nog een soort van vijver bezocht waar het water echt kristalhelder was, wel indrukwekkend om te zien.

Toen ik terugkwam bij mijn hostel werd ik blij verrast door Laa die voor iedereen in het hostel een diner had gekookt, kapot chill natuurlijk. 'S avonds met een groepje uit andere hostels, die nog wel honger hadden, weer wezen eten. Om aan het Thaise voedsel te wennen begon ik mijn curry's met not spicy. Vandaag ging ik voor een little bit spicy (aangezien ik er nu een little bit longer ben), Ik weet niet of ze mijn gerecht verwisseld hadden met een andere, maar een little bit spicy was het niet. Na 20 minuten een half bordje en een hoop slokken bier verder te zijn, heb ik de hoop maar opgegeven, tegen mijn opvoeding in. Twee anderen vonden dat ik mij redelijk aanstelde dus hebben mijn portie evengoed nog gulzig weggewerkt.

Hierna was het tijd voor de ladyboycabaret. Na eerst flink verkeerd te zijn gelopen kwamen we precies op tijd aan voor de show en hadden we wonder boven wonder nog goede plekken ook. Misschien zat hier wel een reden achter, want de nagemaakte Christina Aguilera en Beyonce wisten me aardig te vinden. Het is wel echt entertainment van de bovenste plank en met een paar bieries in je mik is het een zeer leuke avondbesteding. Ik heb voor 7 dagen geboekt in Chiang Mai bij het hostel, maar ik heb nog genoeg activiteiten hier, die ik wil gaan uitvoeren.

Laterrrr!

Reacties

Reacties

Sharon

Fijn dat je het naar je zin hebt, broeder.
Zijn er ook fotos van Christina Aguilera en Beyonce met jou? ;)

anoniem

Wij genieten van je verhalen ! ;)

Anne

Leuk!!! Ik heb in hetzelfde hostel gezeten. Super leuk! Chiang Mai is geweldig en je moet ook zeker mee met een olifanten tour. Olifanten wassen en voeren. Wij deden een halve dag en dat was prima. Verder hebben wij daar een prachtige trekking gedaan. Heel veel plezier:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!