perrystam.reismee.nl

Happy ending story

Gooodmorning,

De vijfde dag in Chiang Mai begon met een hoop spierpijn, nasleep van de Grand Canyon. Volgens Faraz en mij was hier maar één manier om vanaf te komen: de thai massage. Met een gespannen gevoel en spieren vertrokken we naar de thai massage, want dit kan best heavy zijn, zeker met spierpijn.

Eenmaal aangekomen dienden we een massagepakkie aan te trekken zodat ze ons alle kanten op konden scheuren. Ik vertelde vorige keer al over salto's en schroeven waarvan ik niet wist dat ik ze kon. Dat is bij de thai massage niet anders, ik werd in posities gemanouvreerd die me lenigheid ten goede kwamen. Die vrouwtjes hebben echt ongelooflijk veel kracht en springen gewoon met je knieën op je rug, maar in ontspannen fase is het best rustgevend en goed voor je spierpijn. Toen het uur bijna voorbij was werd mij gevraagd of ik een happy ant (zoek maar op google translate) wilde. Ik dacht als soloreiziger ben je op sommige momenten toch wel alleen, dus het kan geen kwaad om een blije mier mee te nemen in je backpack om je op te vrolijken, makkelijk mee te nemen ook, heeft weinig voedsel nodig etc. Ik zag alleen maar voordelen. De rest is geschiedenis met een flinke korrel zout.

Zout is weer een mooi bruggetje naar de volgende activiteit: de thaise kookcursus. Ik heb hier 3 typisch Thaise gerechten gecookt en een naam als Herman den Blijker zou me niet misstaan. Het was dus lekker. 'S avonds weer met een mooi groepje op pad en op de ena laatste dag hier, hebben we Chiang Mai toch helemaal uitgespeeld met half 7 als schappelijke eindtijd.

De volgende ochtend was iedereen aardig uitgeblust en een paar gingen met de minivan en een kater de oversteek naar Pai wagen. Dit is een 3 uur durende rit bergop en bergaf met welgeteld 762 bochten. Met een kater scheen dit geen overweldigend succes te zijn, dus besloot ik om de volgende avond maar rustig aan te doen om fit te zijn voor mijn rit naar Pai. Ik werd om 12 uur opgehaald bij mijn hostel en naar de minivan gebracht. Reispilletje erin en hopen op een goede plek, want hoe meer je naar achter zit hoe meer last je er van krijgt. De eerste 2 rijen zaten al vol toen ik aankwam dus weg goede spots. Totdat mijn oog viel op de plek naast de chauffeur, die was nog leeg, dus die heb ik even snel opgeëist. Het eerste deel van de rit voor de tussenstop heb ik overwegend geslapen en het tweede deel heb ik vooral genoten van de uitzichten en de capriolen die bestuurders uithalen op de weg. Nog een regenbuitje gehad, waardoor de weg spekglad werd en de minivan een aantal keer in een kleine slip raakte.

De rit viel me dus alles mee en ik kwam rond een uur of 4 aan in brick house hostel. Heel net net gebouwd hostel. Gelijk met een paar bekende uit Chiang Mai de beklimming naar de witte buddha gemaakt om hier te kunnen genieten van de zonsondergang. Door een naderende onweersbui was er een supermooi kleurenspektakel te zien en in combinatie met het uitzicht was dit toch wel magisch. In de avond hadden we proeverijtjes gedaan over de markt, waar vooral een stukje varkensvlees met een pittig sausje voor een ultieme smaaksensatie zorgde. We werden gelokt op een happy hour en daarom vloeide de drank rijkelijk. Mijn 2 drankgenoten van die dag hebben net als ikzelf moeite met naar huis gaan en daarom was wederom een uurtje of 5 het logische gevolg.

Niet echt stilgestaan bij het feit dat we alweer om 9.40 ergens werden verwacht voor een daytrip door Pai in een minivan. We zouden vijf bezienswaardigheden gaan bezoeken wat vaak tussen de 30 en 45 minuten rijden was in bochtige parcours. Niet echt ideaal met een kater, maar gelukkig had ik 2 lotgenoten. De eerste stop was een viewpoint, wat voor mij meer een fjiet view kantje boord point was, aangezien ik redelijk misselijk werd en ik dus even de minivan uit kon. Het uitzicht werd redelijk belemmerd door de mist, dus het had geen ramp geweest als ik deze bezienswaardigheid had gemist.

Hierna gingen we naar de Lod cave. Drie grote grotten waar a lot te zien was. Het stonk hier onwijs naar bat shit, maar het was het wel waard. Nog een stukje gebambooraft door de grotten omringd door grote snoeken en meervallen wat ook vet was. Next stop was een hot spring, eigenlijk kwam ik hier pas weer tot leven door een verfrissende duik. Het was namelijk een hot spring die je eigenlijk niet hot kan noemen met 20 graden als temperatuur. Daarna door naar een waterval, maar deze viel met de waterval die ik al gezien had wat tegen en gezwommen had ik daarvoor al bij de hotsprings. Laatste stop was the grand canyon, super uitzicht met de zonsondergang erbij.

'S avonds afgesproken met een aantal mensen die ik al van Chiang Mai kon en net in Pai aankwamen, dat werd weer onwijs gezellig, dus de volgende dag een chilldag was meer dan welkom. Na zo'n chilldagje heb je natuurlijk 's avonds wel trek in een drankje, nu hoef ik niet weer te vertellen dat de ochtend bij terugkomst hostel alweer aangebroken was, if you know me. Pai is ook echt een superstadje om uit te gaan, iedereen is in voor een praatje en na een paar dagen loop je door de straten naar iedereen te zwaaien of groet je ze. Dat ga ik nu ook bij jullie doen!

Paii paii

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!